Tokom protekle tri godine, broj vlasnika kartica u Srbiji koji koriste internet porastao je za jedanaest odsto, a broj onih koji obavljaju plaćanja preko interneta se udvostručio. U Srbiji je najčešći povod za plaćanja putem interneta su: kupovina odeće i obuće (34 odsto), plaćanje tekućih i ostalih računa (27 odsto), kupovina knjiga (22 odsto), kupovina ulaznica za sportske i kulturne događaje (15 odsto) i kupovina avionskih karata (15 odsto). Takođe se kupuju, ali u manjoj meri: pokloni za porodicu i prijatelje (11 odsto), hotelski smeštaj (10 odsto), turistički aranžmani (9 odsto) i iznajmljivanje automobila (3 odsto). Korisnici kartica starosne dobi od 25 do 34 godine više kupuju preko interneta od ostalih. Muškarci takođe prednjače u online kupovini, naročito kada je reč o ulaznicama za sportske i kulturne događaje, dok žene preko interneta češće od muškaraca kupuju odeću i obuću. Za razvoj elektronske trgovine nepohodni su odgovarajuća zakonska regulativa i široka ponuda proizvoda i usluga na internetu. Kada se ti uslovi ostvare, uvereni smo smo da će porasti i interesovanje među građanima za ovaj vid kupovine.
Tokom protekle tri godine, broj vlasnika kartica u Srbiji koji koriste internet porastao je za jedanaest odsto, a broj onih koji obavljaju plaćanja preko interneta se udvostručio.
U Srbiji je najčešći povod za plaćanja putem interneta su: kupovina odeće i obuće (34 odsto), plaćanje tekućih i ostalih računa (27 odsto), kupovina knjiga (22 odsto), kupovina ulaznica za sportske i kulturne događaje (15 odsto) i kupovina avionskih karata (15 odsto).
Takođe se kupuju, ali u manjoj meri: pokloni za porodicu i prijatelje (11 odsto), hotelski smeštaj (10 odsto), turistički aranžmani (9 odsto) i iznajmljivanje automobila (3 odsto). Korisnici kartica starosne dobi od 25 do 34 godine više kupuju preko interneta od ostalih.
Muškarci takođe prednjače u online kupovini, naročito kada je reč o ulaznicama za sportske i kulturne događaje, dok žene preko interneta češće od muškaraca kupuju odeću i obuću.
- Za razvoj elektronske trgovine nepohodni su odgovarajuća zakonska regulativa i široka ponuda proizvoda i usluga na internetu. Kada se ti uslovi ostvare, uvereni smo smo da će porasti i interesovanje među građanima za ovaj vid kupovine, ocena je Manuela Aleksea, menadžera kompanije MasterCard Europe.
Istraživanje je pokazalo da među vlasnicima kartica iz Srbije koji koriste internet najviše je onih koji odlaze na internet svakodnevno 78 odsto, a 13 odsto vlasnika kartica koristi internet nekoliko puta nedeljno.
Prema istraživanju MasterIndex, koje kompanija MasterCard redovno sprovodi među korisnicima platnih kartica u Srbiji, uprkos pozitivnom trendu rasta broja korisnika koji plaćaju putem interneta, ipak postoji i dobar broj onih koji još uvek ne veruju ili nisu sigurni u bezbednost ove metode plaćanja.